Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Τούρτα Barbie - γοργόνα_ how to {barbie mermaid cake}

Ήρθε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας τον τρόπο κατασκευής
της τούρτας - γοργόνα που έφτιαξα για τα 4α γενέθλια της κόρης μου.


Ζήτω προκαταβολικά συγγνώμη για την ποιότητα των φωτογραφιών.
Οι περισσότερες είναι τραβηγμένες βράδυ και με κακό φωτισμό.
Πρέπει να αλλάξω τις λάμπες στη κουζίνα μου ...

Ας ξεκινήσουμε ...

1. Πρώτο βήμα σε κάθε τούρτα είναι το παντεσπάνι.
Αφού αποφάσισα ότι η τούρτα θα είναι ενός ορόφου , το σχήμα έπρεπε να είναι όσο μεγαλύτερο γινόταν , για να βγάλει και περισσότερες μερίδες. Έχοντας υπόψη μου και το μέγεθος του ψυγείου μου , βρήκα ξεχασμένο στο ντουλάπι μου ένα αλουμινένιο δίσκο , που ταίριαζε στις προδιαγραφές μου. Βέβαια , σε αυτό δε θα μπορούσα να ψήσω το παντεσπάνι μου. Tο πρόβλημα αυτό λύνεται με δύο τρόπους ...
α. ψήνουμε το παντεσπάνι σε ταψί μεγαλύτερης διάστασης , όσες φορές είναι και οι πάτοι που θα χρειαστούμε και κόβουμε το περιττό πριν τη συναρμολόγηση της τούρτας.
β. ψήνουμε σε ταψί μικρότερης διάστασης και ενώνουμε τα κομμάτια ώστε να έχουμε πάτους σωστής διάστασης.
Ακολούθησα το δεύτερο τρόπο , καθώς δεν είχα μεγαλύτερο ταψί , αλλά ήμουν τυχερή και είχα ένα ταψάκι περίπου στο μισό μέγεθος από το δίσκο. Είχα στο μυαλό μου τρεις πάτους για τη τούρτα μου  και υπολόγισα ότι μία δόση της συνταγής στο μικρό μου ταψί θα μου έδινε δύο "μισούς" πάτους 1,5εκ. πάχους ο καθένας , οπότε χρειάστηκα 3 δόσεις από το αγαπημένο μου yellow cake !! Για να κάνω τη ζωή μου πιο εύκολη , έντυσα το ταψί μου με αντικολλητικό χαρτί , το οποίο προεξείχε αρκετά από όλες τις μεριές.


Με τη βοήθειά του , ανασήκωνα τη κάθε δόση παντεσπανιού μόλις έβγαινε από το φούρνο και τη τοποθετούσα σε σχάρα να κρυώσει. Αμέσως έντυνα το ταψί με άλλο ένα κομμάτι αντικολλητικού χαρτιού , γέμιζα με το μείγμα και πάλι στο φούρνο.

Να διευκρινίσω ότι ετοίμαζα κάθε δόση μόνη της στο μίξερ , όχι και τις τρεις μαζί. Δηλαδή , ετοίμασα την πρώτη και γέμισα το ταψί , καθάρισα πολύ καλά το μπολ του μίξερ με τη σπάτουλά μου - έχω μια πολύ καλή σπάτουλα που με βοηθάει σχεδόν να γυαλίσω το μπολ - και ετοίμασα την επόμενη λίγο πριν βγει το προηγούμενο παντεσπάνι από το φούρνο , ώστε να μην καθίσει καθόλου το μείγμα και χαθεί ο πολύτιμος αέρας που έχει εγκλωβιστεί μέσα του κατά το χτύπημα.

Μέσα σε 2 ώρες , αν λάβει κανείς υπόψη του και τις καθυστερήσεις , είχα τελειώσει το ψήσιμο !!

Η διαδικασία αυτή έγινε τρεις μέρες πριν από το πάρτυ γενεθλίων. Αφού κρύωσαν τα ψημένα κέικ , τα τύλιξα με μεμβράνη και τα φύλαξα στο ψυγείο.

2. Το απόγευμα πριν από το πάρτυ ετοιμάζουμε τη γέμιση και το σιρόπι.
 Από τα γενέθλιά μου ακόμη είχα αποφασίσει ότι θα χρησιμοποιούσα γέμιση με βάση το τυρί. Για αλλαγή έφτιαξα τη μία στρώση με σοκολάτα , για την ακρίβεια nutella , και την άλλη απλή και απέφυγα τον καφέ στο σιρόπι.

Γέμιση με κρέμα τυρί
Υλικά για μία στρώση
450 γρ. τυρί κρέμα philadelphia
2 κουτάκια ermol
4 κ.σ. ζάχαρη άχνη
2-3 κ.σ. γάλα


Αδειάζουμε το περιεχόμενο από τo κουτί του ermol στο μπολ του μίξερ και χτυπάμε για να αφρατέψει , στο δυνατό. Προσθέτουμε τη ζάχαρη άχνη , το γάλα και το τυρί κρέμα και συνεχίζουμε το ανακάτεμα μέχρι να αναμειχθούν καλά τα υλικά. Έτοιμη !!

Γέμιση σοκολάτας με τυρί κρέμα
Υλικά για μία στρώση
450 γρ. τυρί κρέμα philadelphia
2 κουτάκια ermol
4 κ.σ. ζάχαρη άχνη
2-3 κ.σ. γάλα
7 κ.σ. nutella (γεμάτες)


Όπως θα παρατηρήσατε , η διαφορά της κρέμας σοκολάτας με την απλή είναι η προσθήκη της nutella στο τέλος.

Υλικά για το σιρόπι
1 κούπα νερό
1 κούπα ζάχαρη
2 κ.σ. kahlua ή ποτό της αρεσκείας σας


Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα κατσαρολάκι , σε μέτρια φωτιά. Ανακατεύουμε μέχρι να πάρει μία βράση , για να διαλυθεί η ζάχαρη. Αφήνουμε για 2 λεπτά και κατεβάζουμε. Αφήνουμε να κρυώσει.

3. Συνεχίζουμε με τη συναρμολόγηση της τούρτας.
Αφού κόψουμε κάθε παντεσπάνι σε δύο πάτους - μην ξεχνάτε έχουμε ψήσει 3 - τους τοποθετούμε ανά δύο στο δίσκο σερβιρίσματος. Σιροπιάζουμε καλά και απλώνουμε τη κρέμα σοκολάτας. Από πάνω τοποθετούμε δύο ακόμα πάτους , σιροπιάζουμε και απλώνουμε τη λευκή κρέμα. Τελειώνουμε με τους δύο τελευταίους πάτους. Φυλάμε στο ψυγείο για 3-4 ώρες.


4. Το βράδυ της ίδια μέρας επικαλύπτουμε τη τούρτα μας με σαντιγί.
Για το σκοπό αυτό χρησιμοποίησα 1 κουτάκι ermol , το οποίο αφράτεψα στο μίξερ , ενώ προσθεσα και 2 κ.σ. ζάχαρη άχνη. Πριν την επικάλυψη , φρόντισα με τη βοήθεια ενός μαχαιριού να αφαιρέσω όποια σημεία προεξείχαν , καθώς και την περισσευούμενη κρέμα. Κάλυψα όλη την τούρτα με σαντιγί σε λεπτή στρώση. Φυλάμε στο ψυγείο για 1 ώρα.


Για να πετύχω αυτό το λείο αποτέλεσμα , χρησιμοποίησα μία σπάτουλα την οποία βουτούσα σε βραστό νερό και τη σκούπιζα πριν από κάθε επαφή με τη τούρτα. Φυλάμε στο ψυγείο.

5. Επόμενο βήμα η ζαχαρόπαστα.
Κάλυψα όλη την επιφάνεια της τούρτας με τη σπιτική μου ζαχαρόπαστα που έφτιαξα 10 μέρες νωρίτερα , χρωματισμένη μπλε. Και επειδή μέχρι τώρα όλα είχαν πάει ρολόι , η ζαχαρόπαστα δεν έφτασε για να καλύψω όλη την επιφάνεια !! Δηλαδή , ενώ κέντραρα τη ανοιγμένη ζαχαρόπαστα πάνω από τη τούρτα , το κομμάτι που έπεφτε στα πλαϊνά δεν έφτανε να τα καλύψει πλήρως. Για να καλύψω το κενό , άπλωσα σαντιγί που είχε περισσέψει από το στάδιο της επικάλυψης. Φρόντισα με τη σπάτουλα να δώσω ένα τελικό αποτέλεσμα που να θυμίζει αφρό από κύματα , αλλά ουσιαστικά χάθηκε γιατί η σαντιγί απορρόφησε χρώμα από τη ζαχαρόπαστα και έγινε μπλε !!


Ναι , ναι , δε θυμίζει μόνο η δική σας κουζίνα βομβαρδισμένο τοπίο 
μετά από κάθε νέο εγχείρημα , αλλά και η δική μου !!

Φυλάμε στο ψυγείο , λόγω της κρέμας που περιέχει , αλλά μέσα σε καλά κλεισμένο κουτί και αν είναι δυνατόν σκεπασμένο με πετσέτα ή τυλιγμένο με μεμβράνη , για να μη ποτίσει η ζαχαρόπαστα από την υγρασία του ψυγείου.

6. Τέλος , διακοσμούμε τη τούρτα μας !!
Στο σημείο αυτό να πω ότι μπορούμε να αποφύγουμε να καλύψουμε τη τούρτα με ζαχαρόπαστα και απλά μετά την λεπτή στρώση σαντιγί να απλώσουμε και ένα δεύτερο πιο παχύ με μπλε σαντιγί. Αν εφαρμόσουμε και το κολπάκι με τη σπάτουλα , που περιέγραψα παραπάνω , το αποτέλεσμα δε θα διαφέρει από τη ζαχαρόπαστα !!
Μερικές μέρες νωρίτερα , έφτιαξα τα διακοσμητικά της τούρτας από ζαχαρόπαστα , τα οποία τοποθέτησα πάνω σε ταψί καλυμμένο με αντικολλητικό χαρτί και τα άφησα ακάλυπτα μέσα σε σβηστό φούρνο - μια που τα ταψιά δεν χώραγαν και πουθενά αλλού.
Καλό είναι να τα τοποθετούμε πάνω στη τούρτα λίγο πριν την κόψουμε , γιατί η υγρασία του ψυγείου , που φυλάμε τη τούρτα , τα μαλακώνει και χάνουν το σχήμα τους.


Εκτός από τα διακοσμητικά από ζαχαρόπαστα , πρόσθεσα και μερικά κουφέτα και σταγόνες λευκής σοκολάτας καθώς και την απαραίτητη άμμο , δηλαδή μπισκότα digestive τριμμένα μαζί με καστανή ζάχαρη για πιο λαμπερό αποτέλεσμα.


Με τη προσθήκη της barbie - γοργόνας και των κεριών ολοκληρώθηκε η διακόσμηση.
Αν δεν έχετε μια barbie - γοργόνα , δείτε εδώ πως να μεταμορφώσετε μια απλή barbie σε γοργόνα.

7. Χρόνια πολλά !!

7 σχόλια:

  1. Πάλι νοστιμιές έφτιαξες!! Υπέροχη φαίνεται. Φαντάζομαι πως τη χάρηκε η μικρή σου γοργόνα! Να τη χαίρεσαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ!! Να χαίρεσαι και εσύ την κοριτσάρα σου!!

      Διαγραφή
  2. τόσο λεπτομερής ανάρτηση που κάνει τον κάθε άσχετο (βλέπε εμένα) να νιώθει σίγουρος ότι στα επόμενα γενέθλια θα τα καταφέρει εξίσου καλά με εσένα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ για τα καλά σου λόγια. Αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός μου!

      Διαγραφή
  3. Καταπληκτική δημιουργία.Θα μπορούσες να μου πεις τί μέγεθος ηταν το ταψάκι που χρηιμοποίησες, ή τί ταψί μπορεί να καλύψει μία δόση yellow cake?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένια μου συγγνώμη για την καθυστέρηση της απάντησης. Μία δόση από το yellow cake βγάζει στρογγυλό πάτο διαμέτρου 28εκ και πάχους 3εκ. Το ταψάκι που χρησιμοποίησα στη τούρτα γοργόνα ήταν περίπου 20εκΧ30εκ και έβγαλε πάλι πάτο πάχους 3εκ. Προτείνω να δοκιμάσεις πρώτα το ταψί που έχεις σε μια δόση και να δεις το αποτέλεσμα. Έτσι κινήθηκα και εγώ. Αν χρειάζεσαι άλλη βοήθεια, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις και μέσω του email μου : myhomegr@hotmail.com.

      Διαγραφή